System selektywnej zbiórki
Przypominamy, że od 1 stycznia 2021 roku na mocy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie obowiązuje system selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.
- Zgodnie z art. 6ka. 1. ustawy w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym wójta, burmistrza lub prezydenta miasta oraz właściciela nieruchomości.
- Na podstawie powiadomienia, wszczęte zostanie postępowanie administracyjne w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- W drodze decyzji określona zostanie wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiąc lub miesiące, w których nie dopełniono obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, stosując trzykrotną wysokość stawki opłaty podstawowej określonej dla poszczególnych nieruchomości.