Przypominamy, że od 1 stycznia 2021 roku na mocy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie obowiązuje system selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.
Urząd Miejski w Głogowie przypomina, że zgodnie z zapisami uchwały antysmogowej nr XLI/1407/17 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 30 listopada 2017 roku na terenie województwa dolnośląskiego od 1 lipca 2024 roku obowiązywać będzie zakaz użytkowania pieców/kotłów na paliwo stałe, które nie spełniają minimum trzeciej klasy emisyjności wg normy PN-EN 303-5:2012 – czyli tzw. „kopciuchów”. Oznacza to, że wszystkie kotły poniżej klasy 3 oraz kotły pozaklasowe nie będą mogły być użytkowane. Zakaz będzie dotyczył również eksploatacji miejscowych ogrzewaczy pomieszczeń na paliwa stałe (kominków), które nie spełniają wymogów ekoprojektu.
Uchwała obejmuje: mieszkańców, właścicieli budynków wielorodzinnych, podmioty prowadzące działalność gospodarczą, spółdzielnie, wspólnoty i samorządy lokalne, jeśli posiadają w użytkowaniu piece/kotły na paliwo stałe o mocy do 1 MW.
Przypominamy również, że mieszkańcy Głogowa mają możliwość skorzystania z dwóch źródeł dofinansowania do wymiany pieców/kotłów: program „Czyste Powietrze” – program dopłat do wymiany starych pieców oraz docieplenia domów jednorodzinnych a także „Program Ograniczenia Niskiej Emisji w Gminie Miejskiej Głogów” – wymiana pieca węglowego na inne źródło ogrzewania w ramach dofinansowania ze środków Gminy Miejskiej Głogów.
Wszelkich informacji dotyczących dofinansowania do wymiany „kopciuchów” można uzyskać pod nr telefonów: (76) 7265 575 (program „Czyste Powietrze”) i (076) 7265 510 („Program Ograniczenia Niskiej Emisji w Gminie Miejskiej Głogów”) lub w siedzibie Urzędu Miejskiego w Głogowie, pokój 239 (II piętro). Szczegółowych informacji odnośnie uchwały antysmogowej można natomiast uzyskać dzwoniąc pod nr telefonu: (76) 7265 581 lub (76) 7265 542 oraz
w pokoju 312 (III piętro) Urzędu Miejskiego w Głogowie.
Dodatkowo informujemy, że w przypadku wymiany „kopciucha” na inne źródło ciepła należy złożyć korektę deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i źródeł spalania paliw (CEEB).
Niedotrzymanie wskazanego terminu wymiany „kopciucha” (kotła poniżej klasy 3 oraz kotła pozaklasowego) może skutkować nałożeniem grzywny.
INFORMACJA O ZMIANIE WYSOKOŚCI STAWKI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI OD 1 LIPCA 2025 ROKU
Na podstawie art. 6m ust 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach Prezydent Miasta Głogowa zawiadamia, że w związku z podjęciem
w dniu 11 czerwca 2025 roku uchwały Nr XVIII/148/25 przez Radę Miejską w Głogowie
w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia wysokości stawki tej opłaty oraz ustalenia wysokości stawki opłaty za pojemnik
lub worek od 1 lipca 2025 r. obowiązują nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W przypadku nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy ustalono zróżnicowaną miesięczną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zależności od liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomość:
46,00 zł za każdego mieszkańca, jeśli nieruchomość / lokal zamieszkuje od 1 do 3 osób,
44,00 zł za każdego mieszkańca, jeśli nieruchomość / lokal zamieszkują 4 osoby,
39,00 zł za każdego mieszkańca, jeśli nieruchomość / lokal zamieszkuje 5 osób,
36,00 zł za każdego mieszkańca, jeśli nieruchomość / lokal zamieszkuje 6 osób,
33,00 zł za każdego mieszkańca, jeśli nieruchomość / lokal zamieszkuje 7 i więcej osób,
Zwalnia się w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, w przypadku kompostowania bioodpadów stanowiących odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, w wysokości 1,00 zł od każdej osoby zamieszkującej daną nieruchomość.
Jeżeli właściciele nieruchomości zamieszkałej nie wypełniają obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, zostanie w drodze decyzji naliczona stawka opłaty podwyższonej w wysokości trzykrotności stawki podstawowej, o której mowa powyżej.
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi ponoszona przez właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, stanowi iloczyn zadeklarowanej liczby pojemników lub worków przy zachowaniu minimalnej wielkości pojemników lub worków określonej w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Głogów.
Stawka opłaty za pojemnik lub worek od 1 lipca 2025 roku wynosi:
W przydatku gdy właściciele nieruchomości niezamieszkałej nie zachowuje selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w drodze decyzji stawka opłaty jak w przypadku nieruchomości zamieszkałych zostaje zwiększona do trzykrotnej stawki opłaty podstawowej.
W związku ze zmianą stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciele nieruchomości nie muszą składać nowych deklaracji.
Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, każdy właściciel nieruchomości objętej systemem gminnym otrzyma zawiadomienie o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej na podstawie nowej stawki opłaty oraz danych zawartych w dotychczasowej deklaracji.
Jednocześnie przypominamy wszystkim właścicielom nieruchomości, że wszelkie zmiany związane z liczbą osób zamieszkujących daną nieruchomość (zmianą miejsca zamieszkania, narodzinami dzieci, zgonami, itp.) mające wpływ na wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, należy zgłaszać w Urzędzie Miasta Głogów Rynek 10 - pok. nr 5 poprzez złożenie nowej deklaracji.
W składanym Prezydentowi Miasta Głogowa oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wpisanego do rejestru działalności regulowanej, z którym zawarł umowę na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomości oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.
Odwołanie oświadczenia oraz oświadczenie o wyłączeniu nieruchomości z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę są skuteczne od dnia, w którym zaczęła obowiązywać następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy i nie może być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy.
Właściciel nieruchomości objętej Uchwałą Rady Miejskiej w Głogowie w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, która to nieruchomość powstała w trakcie obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych, może w terminie 60 dni od dnia powstania takiej nieruchomości złożyć prezydentowi miasta pisemne oświadczenie o wyłączeniu nieruchomości z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę. Jednakże wyłączenie nieruchomości z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę będzie skuteczne od dnia, w którym obowiązywać będzie następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych.
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności
Robert Myśków
67-200 Głogów
Rynek 10, pokój 243
tel. 76 72 65 480
67-200 Głogów
Rynek 10, pok.5
tel. 76 72 65 558
tel. 76 72 65 559
Poniedziałek 07:30 - 15:30
Wtorek 07:30 - 15:30
Środa 07:30 - 15:30
Czwartek 07:30 - 15:30
Piątek 07:30 - 15:30
Uwagi można zgłaszać pod
adresem e-mail: dgo@glogow.um.gov.pl